
موسیالرضا حاجیبگلو در نشست هماندیشی برندسازی و توسعه سرمایهگذاری در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه نام مشهد مقدس به عنوان برندی معتبر، به ویژه در حوزههای اشتغال، اقتصاد و فرهنگ، هنوز بهطور کامل مورد استفاده قرار نگرفته، اظهارکرد:
حاجیبگلو گفت: مشکلات اصلی از سیاستهای پولی و بانکی ناشی میشوند که به شدت استان خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار دادهاند.
وی از برنامهها و ایدههای خود در زمینه سیاستهای پولی و مالی در شورای عالی استانها سخن گفت و خاطر نشان کرد که این امر نیازمند ساماندهی جدی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: عدم حمایت کافی از بخش خصوصی و سرمایهگذاران باعث شده تا در استان خراسان رضوی شاهد خروج سرمایه و نزول فعالیتهای اقتصادی باشیم؛ بسیاری از مؤسسات اقتصادی که در گذشته در استان فعال بودند، اکنون به دلیل مشکلات پدید آمده، خصوصاً در نظام پولی و بانکی، فعالیتهای خود را کاهش داده یا استان را ترک کردهاند.
حاجیبگلو ادامه داد: این امر موجب شده که بیش از ۴۰ درصد سرمایهگذاریها از دست برود و منابع جذب شده به نقاط دیگری منتقل شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر برند مشهدالرضا(ع) خصوصاً در شرایط بحرانی مانند دوران کرونا نبود، مشهد مورد توجه قرار نمیگرفت، گفت: اما متأسفانه ظرفیتهای گسترده مشهد هنوز مورد بهرهبرداری کامل قرار نگرفتهاند و مدیریت شهری نیز در این زمینه باید اهتمام مضاعفی داشته باشد.
حاجی بگلو با انتقاد از سیاستهای موجود که موجب شده سرمایهگذاران در میانه راه پشیمان شوند، گفت: خدمات ارائه شده در مشهد گرچه در سطح ملی است، اما اعتبارات دریافتی در سطح محلی و محدود به ۵۶ هزار میلیارد تومان است، که این کافی برای اداره مشهد نیست.