
حاجی بگلو: رایگان کردن بلیت اتوبوس و مترو همت میخواهد
به سراغ نایب رئیس شورای شهر میرویم تا ببینیم ماجرای نامه چه بوده و چه فکری برای جبران این کاهش درآمد دارد.
موسیالرضا حاجیبگلو میگوید: با توجه به شعار سال به شهرداری مشهد پیشنهاد دادم اگر میتوانند لایحهای برای اصلاح عوارض و بهای خدمات دریافتی از شهروندان به شورا بیاورند.
او میگوید: باید در حوزههایی مثل مسکن و عوارض ساختمانی بر اساس یک پیشنهاد منطقی و علمی شرایط کاهش هزینه را مهیا کنیم و امیدوارم شهرداری بتواند لایحهای در این خصوص ارائه دهد در غیر این صورت موضوع را به صورت طرح به شورا میبرم.
سخنگوی شورای شهر مشهد میگوید: من به عنوان رئیس شورای استان به شهرداری همه شهرستانها این مکاتبه را انجام دادم تا اگر میتوانند این کار را حتماً انجام دهند.
حاجیبگلو خاطرنشان میکند: بودجه سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بود که در نهایت ۲۷هزار میلیارد محقق شد اما برای امسال بودجهای که شهرداری ارسال کرده ۳۱ هزار میلیارد تومان است که در شورا افزایش پیدا کرد و به حدود ۴۰هزار میلیارد تومان رسید.
او افزایش بودجه را چشمگیر توصیف میکند و متذکر میشود: باید به دنبال این باشیم که هم شرایط را برای شهرداری فراهم کنیم تا بتواند امورات جاریاش را بگذراند و هم برای تحقق شعار سال کاری انجام دهیم و این شدنی است.
نایب رئیس شورای شهر میگوید: پیش از اینکه بخواهم این موضوع را مطرح کنم با کارشناسان مدیریت شهری و شورا و مدیران جلسه داشتهایم و امکان تحقق آن را بررسی کردهایم اول نرفتهام طی یک طرح دوفوریتی مطرح کنم و بگویم اتوبوس و مترو رایگان باشد، این اتفاق در حوزههای دیگر بدون برنامه و کار کارشناسی رخ میدهد ولی من شخصاً اول مطالعه و بررسی میکنم و اگر به لحاظ علمی و عملیاتی امکان تحقق داشت، بعد مطرح میکنم و بررسیهای من نشان میدهد این کار شدنی است اما نیاز به همت، شجاعت و جرئت دارد.
حاجی بگلو تشریح میکند: بر اساس گفتههای مدیران و متخصصان در شورا و شهرداری، از محل اتوبوس ۳۰۰ میلیارد تومان بیشتر درآمد نداریم و این عدد را میشود از محل های دیگری در حوزه مدیریت شهری تأمین کرد.
از او درباره منابع دیگر تأمین بودجه برای رایگان کردن بهای خدمات اتوبوس و مترو میپرسم، این طور پاسخ میدهد: ما یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس داریم و شرکتهای تبلیغاتی آمادگی دارند در حوزه تبلیغات نخستین گام را بردارند، موضوع دوم مولدسازی اموال است که شهرداری می تواند وارد عمل شود، مترو و اتوبوسرانی در این زمینه خیلی میتوانند نقشآفرینی کنند حتماً این موضوع شدنی است و فکر میکنم اگر در مشهد محقق شود به عنوان الگویی برای دیگر نقاط کشور مورد نظر قرار گیرد.
باید منتظر شد و دید اقدامهای نایب رئیس شورای شهر چگونه قرار است به ثمر بنشیند که سرانجام کار، هم شهروندان خشنود شوند و هم شهرداری رستگار!