
موسیالرضا حاجیبگلو در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری و پاسخگویی ۲ ساعته به تماسهای شهروندان، اظهارکرد: مطالبهگری را حق مردم میدانیم و سامانه ۱۳۷ یکی از ابزارهایی است که میتواند مطالبات مردم را به اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مردمی انتقال دهد.
وی گفت: نکتهای که در تماسهای مردم بیشتر مورد تاکید قرار داشت، موضوعات شهری مرتبط با محل زندگی افراد بود؛ مشکلاتی که شاید از دید شهرداری مغفول مانده باشد که این مشکلات از طریق تماس با ۱۳۷ به اعضای شورای شهر و مدیران شهری منتقل میشود.
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این تماسها و مشکلات مطرح شده، ثبت و از سوی مدیریت شهری پیگیری میشوند که در صورت نداشتن مغایرت قانونی در دستور کار قرارگرفته و برطرف خواهند شد.
حاجیبگلو با بیان اینکه اقدامات اداره ارتباط مردمی ۱۳۷ و برنامهریزی برای ارتباط مستقیم مدیران از جمله اعضای شورای شهر با مردم، اقدام پسندیده و خوبی است، گفت: برنامهریزی باید به گونهای باشد که به طور مثال در یک بازه زمانی ۷ روزه، مطالبات مطرح شده مردم با مدیران در ۱۳۷ پیگیری شود تا مردم احساس کنند به مطالباتشان توجه شده است.
وی اضافه کرد: مطالبات مطرح شده در برخی تماسها به گونهای تکراری بود که این یعنی مطالبات پیش از این نیز مطرح شده اما به نتیجه نرسیدهاند؛ لذا باید به گونهای برنامهریزی شود که شاهد چنین مواردی نباشیم و اگر فردی با ۱۳۷ تماس گرفت و مطالبه به حقی داشت، بدون پاسخ نماند.
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، در ادامه گفت: در پیگیری و پاسخگویی به مطالبات مطرح شده نیز نباید تناقص وجود داشته باشد.
حاجیبگلو با اشاره به اینکه شعار ما در شورای ششم «عدالتمحوری» بوده، خاطرنشانکرد: این یعنی توزیع منابع شهری برای همه، نه برای یک فرد و گروه خاص و لذا اینگونه تناقصها باید بررسی و برطرف شود.وی افزود: همچنین تعدادی از تماس های امروز با ۱۳۷ از سوی همکاران در خصوص تغییر وضعیت و نوع قرادادهایشان بود که باید تاکید کنیم؛ نیروی انسانی را به عنوان سرمایه سازمان میدانیم و این موضوع از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است و در حوزه قرادادها و تغییر وضعیت نیز در چهارچوب قانون عمل میکنیم.